Denna säsong finns det något för alla! Beroende på vart du vill sitta på sektionen får du olika priser. Ett bra verktyg i Tickster är att du via knappen "färgförklaring" enkelt kan få överblick på samtliga sektioner och dess prisindelningar.
Med dynamisk prissättning menas att olika priser kan presenteras i biljettshopen beroende på match. I vårt första biljettsläpp ”Supersläppet” har vi säsongens mest attraktiva matcher.
Vi vill skapa större flexibilitet i vår biljettförsäljning. Genom att ta bort Sittplats VIP kan vi sälja fler ordinarie sittplatser oberoende på placering i hallen. Detta hoppas vi kommer resultera i färre tomma stolar.
Nu kan nästan alla biljettköpare lägga till entrébiljett till Arenarestaurangen som tillval om så önskas. Perfekt för dig som hellre vill ta ett glas i denna miljö. När du däremot köper din sittplats tillsammans med mat kan du inte slutföra ditt köp utan att ha lagt till samma antal entrébiljett till Arenarestaurangen som antal mat. Entrébiljett Arenarestaurangen levereras som ett värdebevis till din mail. OBS! 18 år och giltig legitimation gäller vid beställning av alkoholhaltiga drycker i baren.
Det höjda säkerhetsläget gör att det sker visitation av samtliga åskådare, samt ett förbud mot införande av väskor och ryggsäckar. Lämna väskorna hemma. Undantag skötväskor och väskor med mediciner. Kom i god tid så att insläppet sker så smidigt som möjligt. Tack på förhand för ert tålamod och förståelse i detta.
Vid frågor kontakta vår säkerhetsansvarig Johnny Nehls på 070-560 85 50 eller [email protected]
Ta kontakt direkt med Tickster på [email protected], eller telefonnummer 0771-47 70 70. Du kan även kontakta oss på [email protected], telefonnummer växel 0491-38 22 00. Är vår växel upptagen är det alltid bra att slänga iväg ett mail så återkopplar vi så fort vi kan.
Öppettider Tickster: Vardagar, kl. 09.00-16.00
Öppettider IK kansli: Vardagar, kl. 09.00-16.00 (matchdagar stängt men tillgängliga via växel och mail. Svarstid kan variera.)
Den i särklass vanligaste anledningen till att du inte fått din biljett är att det mail tickster skickat till dig fastnat i ett spam-filter. Ta först en titt i alla eventuella mappar där din e-postklient lägger skräppost. Om du skrev ner ditt referensnummer från när du köpte din biljett, kan du ladda ner den själv på http://myiko.tickster.com/.
Den digitala serviceavgiften på biljett är en avgift som tas för att du ska kunna boka biljetter och få dem distribuerade via de distributionskanaler som erbjuds: eBiljett, Biljettombud eller brev och för att täcka kostnaderna för biljett- och försäljningsnätet.
Vi tar 30 kr i bokning- och serviceavgift om du väljer att handla dina biljetter på vårt kontor eller i biljettkuren.
Serviceavgift återbetalas ej.
Vi kan tyvärr inte köpa tillbaka några biljetter. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden till ditt köp. Sjukdom och olycksfall är ej ett giltigt skäl till återköp. Biljetterna är dock ej personliga. Detta innebär att du kan sälja eller skänka din biljett om du inte längre har möjlighet att nyttja den.
Tack vare https://myiko.tickster.com/ kan du enkelt och smidigt administrera ditt eget seriekort och bonusbiljetter. Har du ännu inte loggat in någon gång? Tryck på "glömt lösenord" och följ instruktionerna som kommer till din mail från Tickster.
När du är inloggad kan du på startsidan, dvs under fliken hem, se hur många bonusbiljetter du har kvar att nyttja. Klicka dig vidare med tillhörande knapp vid potterna.
Tack vare myiko.tickster.com kan du enkelt och smidigt administrera ditt eget seriekort och bonusbiljetter. Har du ännu inte loggat in någon gång? Tryck på "glömt lösenord" och följ instruktionerna som kommer till din mail från Tickster. För att undvika tomma platser i arenan kan du nu lämna tillbaka din plats så att klubben kan sälja den till någon annan. Tryck på Visa säsongskort för den plats det gäller, leta upp den match du missar och tryck på Växla in mot poäng. Dina poäng samlas och visas på startsidan i MyIKO. Du kan använda dina poäng att för att hämta ut biljetter till någon annan match i stället. Observera att poängen varierar beroende på vilken match det gäller. Poängen är endast giltiga att bruka under samma säsong.
Vi har en stor andel sålda serie- och säsongskort denna säsong. Vilket är fantastiskt. Nytt för i år är även att man som ägare, företag såsom privatperson, kan växla in sin sittplats mot poäng för enskilda matcher som man ej kan närvara på. Då tänds dessa plaster automatiskt upp till försäljning i webbshopen. Detta betyder att det kan vara bra att då och då kika in för möjligheten att boka sittplatser som tidigare inte varit tillgängliga. Vi jobbar frekvent att påminna våra kortinnehavare att använda sig av systemet. Av dessa anledningar kan det ibland se ut som att det finns lediga plaster i hallen, men de är egentligen köpta platser.
Matchbiljetten kan scannas från mobilen. Tänk dock på att ha batterier i mobilen, ha biljetten nedladdad i det fall som det är dålig mottagning, dra upp ljusstyrkan på skärmen, det får inte finnas några sprickor på mobiltelefonens skärm då biljetten då inte kan scannas.
Till och med matchdag äger supporterklubben ticksterlänkarna till bortastå. Du får alltså vända dig till supporterklubben eller vänta till matchdag efter kl:08.00 då biljett-typen släpps upp till försäljning för alla i biljett-webbshoppen.
För att hitta till bortaentrén tar du sikte på Be-Ge Hockey Centers huvudentré på Döderhultsvägen 5B. Strax till vänster om vanliga huvudentrén kommer det att finnas en passage längs utsidan av långsidan där du sedan hittar bortaentrén. Entré- och publikvärdar kommer även att finnas nära till hands för att guida dig rätt.