• Huvudsponsorer

Tisdag Tis 11 Februari Feb
Torsdag Tor 13 Februari Feb
Lördag Lör 15 Februari Feb
Tisdag Tis 18 Februari Feb
Torsdag Tor 20 Februari Feb
Lördag Lör 22 Februari Feb
Tisdag Tis 25 Februari Feb
Torsdag Tor 27 Februari Feb
Lördag Lör 29 Februari Feb
Tisdag Tis 3 Mars Mar
Torsdag Tor 5 Mars Mar
Lördag Lör 7 Mars Mar
Tisdag Tis 10 Mars Mar
Torsdag Tor 12 Mars Mar
Torsdag Tor 24 September Sep
Lördag Lör 26 September Sep
Torsdag Tor 1 Oktober Okt
Lördag Lör 3 Oktober Okt
Torsdag Tor 8 Oktober Okt
Lördag Lör 10 Oktober Okt
Torsdag Tor 15 Oktober Okt
Lördag Lör 17 Oktober Okt
Torsdag Tor 22 Oktober Okt
Lördag Lör 24 Oktober Okt
Tisdag Tis 27 Oktober Okt
Torsdag Tor 29 Oktober Okt
Lördag Lör 31 Oktober Okt
Tisdag Tis 10 November Nov

Bästa säsongskortsinnehavare!

11 september 2020 14:00

(OBS, info gäller endast privatpersoner som köpt säsongskort.)

IK Oskarshamns andra säsong i SHL närmar sig med stormsteg och vi tänkte uppdatera dig lite på våra tankar kring spel med begränsad publik. Alla faktorer är ännu inte kända och så fort regeringen beslutat hur kommande restriktioner kommer att ser ut så kommer vi med en mer specifik information.


Vi är rädda om varandra. Om du befinner dig i riskgrupp eller av annan anledning känner dig osäker så önskar vi att du tänker över din situation gällande att delta i publika evenemang för närvarande. Vi vill att du ska känna dig trygg i att du som har säsongskort får behålla förtur till din plats till kommande säsong även om du väljer att avstå din plats denna säsong. För att få lite struktur på vår situation ber vi er att besvara frågorna nedan senast 20 september så att vi kan hjälpa dig på ett så effektivt sätt som möjligt. Vi står inför extremt tuffa utmaningar så vi önskar och hoppas att ni stöttar och är med oss hela vägen.

När du läst genom denna information ber vi dig att fylla i följande formulär.

I nuläget vet vi inte hur stor publik vi kommer att kunna ta in till kommande säsong. Det vi har beslutat oss för dock är att ge våra säsongskortsinnehavare företräde till att gå på match. Vi kommer således inte att släppa några lösbiljetter i nuläget. Vi kommer att få ta in begränsad publik i någon form och vi kommer att göra vårt yttersta för att fördelningen av vilka som kommer att kunna se våra hemmamatcher blir så rättvist som möjligt. Det kommer dock att innebära förändringar både för oss och för dig som har löst ett säsongskort hos oss.

Kommer jag att få sitta på den plats som jag har köpt säsongskort på?

Det är högst troligt att vi behöver disponera om säsongskortsplatserna för att kunna erbjuda det antal platser som Folkhälsomyndigheten ger oss tillåtelse att upplåta till publik. Det här innebär att både säsongskort på ståplats och sittplats kommer att disponeras på de sittplatser vi får upplåta och du kommer med andra ord att få sitta på annan plats än din säsongskortsplats så länge restriktionerna pågår. Vi kommer att skicka ut biljetter där din tillfälliga sittplats anges.

Kommer jag att kunna använda samtliga mina säsongskort om jag har fler än ett kort?

Ja, men troligtvis med den distans mellan stolarna som regeringen beslutar om. Vi har inte fått besked ännu om vad som gäller angående sällskap, eventuellt kan ni få sitta utan avstånd. Det vi vet är att samtliga som erbjuds plats på match under restriktionerna kommer att behöva ange fullständigt namn och kontaktuppgifter på den som ska gå på matchen så att vi följer gällande protokoll avseende smittspårning. Mer info kommer när biljetterna skickas ut till respektive match.

När får jag veta om jag kommer att få gå på match?

Vi kommer att utgå ifrån de register vi har över samtliga säsongskortsinnehavare och disponera ut dessa jämnt fördelade på matcherna. Vi kommer att informera de som kommer att få gå på match i så god tid vi kan samt skicka ut biljett och hänvisning till den entré som gäller kopplat till biljetten till dig, allt för att undvika trängsel.

OBS! Det är viktigt att tillägga att vi inte kommer att kunna administrera önskemål om särskilda matcher eller byte av matcher. Vi utgår från att du som köpt ett säsongskort har planerat att gå på alla matcher och vi kommer att sträva efter en så jämn och rättvis fördelning som möjligt, utifrån ett rullande schema. Återbetalning sker bara för de matcher som du inte får erbjudande av oss om att gå på.

Kommer jag att få mina pengar tillbaka om jag har köpt ett säsongskort och jag inte kommer att få möjlighet att gå på samtliga matcher?

Vi står alla inför tuffa tider och vi önskar såklart att du vill bidra till att IK Oskarshamn ska kunna ha fortsatta möjligheter att överleva konsekvenserna av covid-19. Intäkterna från våra säsongskort är en av föreningens viktigaste och största intäktskälla. IK Oskarshamn önskar såklart inget hellre än att överleva krisen så att vi kan fortsätta bedriva elitverksamheten i SHL, J20 Nationell, J18, juniorverksamheten, damerna, ungdom och vår sociala verksamhet. Vi kommer dock att erbjuda återbetalning till de som inte får möjlighet att gå på de hemmamatcher som ingår i säsongskortet.

Hur vet jag hur mycket pengar jag får tillbaka?

Om du önskar att få pengar tillbaka så kommer det att fungera så att vi delar värdet på ditt säsongskort med 26 (antalet hemmamatcher) och sedan återbetalar vi så många matcher som du inte kommer att erbjudas att gå på.

Räkneexempel: Jag har tecknat ett säsongskort sittplats grundserie för 5200 kr och då är varje match värd 200 kr (5200 kr delat med 26 matcher). Jag erbjuds att gå på 10 matcher under grundserien och har då möjlighet att få tillbaka 16 matcher á 200 kr = 3200 kr.

När betalas pengarna för uteblivna matcher tillbaka?

Detta sker först när vi vet hur många matcher du missat, dvs efter säsongens slut.

Jag har en fråga som inte besvarats här.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss och när det gäller säsongskort fördrar vi kommunikation via e-postadressen [email protected].