Som kommersiell chef kommer Therése Elofson att ha det övergripande ansvaret över den kommersiella avdelningen som omfattar intäktsbenen företagsmarknad, privatmarknad och arenakonsumtion samt kommunikation.
– Efter två säsonger i SHL vet vi nu vad som krävs av oss och den här justeringen syftar till att förtydliga och effektivisera det viktiga jobbet med att öka klubbens intäkter. Vi förbereder oss också på att kunna fortsätta växa. Therése har erfarenhet från liknande uppdrag tidigare och har verkligen visat framfötterna under sina två och ett halvt år hos oss, säger IKO:s klubbchef Martin Åkerberg.
Intresset för IK Oskarshamn har varit stort under många år men det har fullkomligt exploderat sedan SHL-avancemanget 2019.
– Det är väldigt roligt och inspirerande att jobba med ett varumärke med en sådan styrka som IK Oskarshamn har. Jag ser fram emot att tillsammans med övriga kollegor och IK-vänner fortsätta vår utvecklingsresa mot högt ställda mål, säger Therése Elofson som tillträder den nya tjänsten omgående.